Wyniki ankiety dla nauczycieli. Sprawdź w jakim stanie jest Twój ogród!

Twój ogródek wygląda na zaniedbany i wymaga wielu starań. Gleba została przekopana i nasiona rzucone ale trzeba jeszcze zasypać ziemią, podlewać, dowozić, doglądać, pielić, żeby zobaczyć piękne kwiatki. Postaraj się skorzystać z konsultacji ze specjalistą i zbadać swoje możliwości i przyczyny stanu rzeczy.

Twój ogródek jest w stanie porządków i oczekiwania na dalszą pracę.. Nasiona zaczęły pomalutku kiełkować ale każdy przymrozek, nadmiar lub brak wody może je uszkodzić. Widać początki Twojej pracy ale potrzebujesz pomocnika. 

 

  • Sprawy nauki codziennej traktujesz bardzo poważnie. Prawdopodobnie jesteś wychowawcą dbającym o wiedzę, jednak działania poza dostarczaniem wiedzy programowej nie są Twoją mocną stroną. 
  • Nie myślisz o sobie jako ważnej osobie w życiu dziecka. Podchodzisz z rezerwą do faktu, że jesteś dzieciom potrzebny jak nowy obiekt przywiązania. Nie ufasz swoim możliwościom i nie wierzysz w zasoby jakie posiadają inni, dlatego nie kierujesz się do specjalistów, czy innych nauczycieli w celu omówienia sytuacji twojej klasy.  
  • Lubisz przyjmować na siebie wyzwania ale tylko te, którym na pewno sprostasz i które masz pod pełna kontrolą. 
  • Przywiązujesz małą wagę do edukacji opartej na relacji, ale z przyjętej na siebie roli starasz się wywiązywać bardzo sumiennie.  

 

Odpowiedz sobie na pytanie: Co utrudnia mi możliwość budowania relacji z klasą? Jakie uczucia kwarantanna wywołuje we mnie? Jakie może wywołać uczucia w dzieciach brak kontaktu z nauczycielem i innymi dziećmi? Jak mogę usprawnić swoją pracę jako nauczyciel-wychowawca? 

Wskazówki dla Ciebie: Konsultacja z innymi nauczycielami oraz konsultacja ze specjalistami. Wprowadzenie rytuału klasowego np. kwarantanki klasowej.

Twój ogródek wyraźnie zaczął się rozwijać. Rośliny wzrastają ku słońcu, pąki przygotowują się do rozkwitnięcia. Ziemia jednak nadal wymaga starannego pielęgnowania - nawożenia, pielenia, podlewania. Niektóre rośliny potrzebują szczególnej troski, np tyczki do podparcia przy silnych wiatrach. Możesz skontaktować się ze specjalistą od nietypowych zjawisk w swoim ogrodzie. 

 

  • Sprawy nauki codziennej traktujesz poważnie, ale potrafisz do nich podejść z przymrużeniem oka,  jeśli sytuacja tego wymaga. Jesteś wychowawcą dbającym o wiedzę naukową, czasem brakuje ci jednak przekonania że “wiedza to nie wszystko”. 
  • Wiesz, że jesteś ważną osobą dla dzieci, ale podchodzisz z rezerwą do myślenia, że jesteś dzieciom potrzebny jako obiekt przywiązania. Jednak zgadzasz się z tym, że masz swoje własne możliwości aby zbudować więź z dziećmi i z klasą. Masz poczucie, że kontakt z innymi specjalistami może i jest wskazany, ale często znajdujesz powód, żeby to odłożyć na później.  
  • Lubisz przyjmować na siebie wyzwania, ale tylko te, które twoim zdaniem oceniasz jako potrzebne i możliwe do zrealizowania. Unikasz sytuacji, gdzie nie masz pełnej kontroli, ale potrafisz skorzystać ze sposobów innych nauczycieli. Pod warunkiem, że podejmiesz próbę konsultacji z nimi. 
  • Uznajesz średnią wartość edukacji opartej na relacji, ale z przyjętej roli wywiązujesz się sumiennie i zasadniczo. 

 

Odpowiedz na pytanie: Co utrudnia mi usprawnienie kontaktu wspólnego z dziećmi? Co mogę jeszcze zrobić, aby pomóc moim uczniom poradzić sobie z rzeczywistością?  Co jeszcze mogę zrobić aby wzmocnić więzi klasowe? 

Wskazówki: Konsultacja z innymi nauczycielami i/lub konsultacja ze specjalistami. Wprowadzenie rytuału klasowego np. kwarantanki klasowej.

Twój ogród tętni życiem, kwiaty kwitną, pracowite pszczoły zapewniają mu stałą melodię a wymagające rośliny uzyskały  odpowiednie wsparcie. Brawo!! Możesz być z siebie zadowolony. Pamiętaj jednak, że ogród nadal wymaga uwagi i systematycznej pracy. 

 

  • Sprawy nauki codziennej traktujesz poważnie, ale jesteś też wychowawcą dbającym o wiedzę relacyjną. Twoją mocną stroną jest edukacja dzieci, zarówno merytoryczna, jak i emocjonalna. Jeśli trzeba, potrafisz dostosować się do sytuacji zewnętrznej. 
  • Wiesz i czujesz, że jesteś dzieciom potrzebny jako obiekt przywiązania. Ufasz swoim możliwościom i wierzysz w zasoby jakie posiadają inni, dlatego kierujesz się do specjalistów w celu omówienia sytuacji twojej klasy - jeżeli jest taka potrzeba.  
  • Lubisz przyjmować na siebie wyzwania, zarówno te dobrze Tobie znane, jak i nowe, nad którymi nie masz pełnej kontroli. 
  • Dużą wartość przywiązujesz do edukacji opartej na relacji, obserwujesz co pomaga dzieciom w tym czasie. Doceniasz istotność relacji między Tobą a uczniami oraz między uczniami w klasie. Zdajesz sobie sprawę, że rytuały klasowe są ważnym budulcem wzajemnej relacji. Dlatego podjąłeś próbę poszukiwania rytuału klasowego lub planujesz to zrobić w najbliższym czasie. 
  • Masz świadomość, że praca z dziećmi wymaga ciągłego samodoskonalenia się, dlatego podejmujesz próby w tym celu. 

 

Odpowiedź sobie  na pytanie: Co jeszcze mogę zrobić aby wzmocnić więzi klasowe? 

Wskazówki: Konsultacja z innymi nauczycielami lub specjalistami. Wprowadzenie rytuału klasowego np.  kwarantanki klasowej.

W razie potrzeby konsultacji skontaktuj się z naszymi specjalistami wspierającymi nauczycieli: kotwtarapatach@kot.krakow.pl