Oferta wsparcia dla nauczycieli
Oferujemy pomoc dla nauczycieli, którzy poszukują skutecznych rozwiązań w sytuacji agresji i przemocy mającej miejsce na terenie placówki oraz innych sytuacji trudnych w szkole. Nasi trenerzy współpracują ze szkołami, proponując efektywne metody interwencji, dostosowane do potrzeb zgłaszającej się jednostki.
Konsultacje dla dyrektorów szkół, nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych
Serdecznie zapraszamy nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych na konsultacje indywidualne prowadzone przez specjalistów Krakowskiego Ośrodka Terapii. Konsultacje te są formą specjalistycznego wsparcia pracowników przedszkoli, szkół i placówek oświatowych w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych nie tyko z problemami wynikającymi z pandemii, ale również uwzględniając dobrostan w zakresie emocji i kondycji psychicznej profesjonalistów pracujących na co dzień z uczniami.
Nasz zespół to psychoterapeuci, psycholodzy, pedagodzy i trenerzy, doświadczeni w pracy z grupami dzieci, młodzieży i dorosłych. Od lat wspieramy krakowskie szkoły, obejmując opieką klasy, w których dochodzi do przemocy i kryzysów.
Oferujemy:
- porady w sprawach wychowawczych, dotyczące pracy z wymagającym uczniem klasą lub rodzicem,
- superwizje indywidualne i grupowe dla nauczycieli,
- warsztaty dla nauczycieli na terenie KOT,
- wsparcie nauczyciela w kryzysie,
- konsultacje indywidualne,
- obserwacje zespołów klasowych na terenie placówek oświatowych.
Oferujemy od 1 do 6 spotkań, w czasie których wspólnie przyjrzymy się danemu problemowi i rozważymy możliwe rozwiązania. Rodzaj i zakres pomocy ustalamy indywidualnie.
W sprawie ustalenia szczegółów prosimy o przesłanie maila do koordynatora, z krótkim opisem problemu, na adres: Mateusz.Badecki@kot.krakow.pl
Szanowni Państwo,
Zapraszamy do lektury publikacji pt. „Bezpieczny uczeń w Krakowie – analiza zasobów środowiskowych w zakresie profilaktyki w szkole”.
Jako że bezpieczeństwo ucznia jest warunkiem koniecznym realizacji prawa dziecka do edukacji, publikacja traktuje szczegółowo o wymiarach bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego ucznia w szkole i odnosi je do kompetencji nauczycieli, wychowawców, pedagogów i dyrektora szkoły i placówki oświatowej, bo wszystkie te podmioty stanowią gwarancję (w oparciu o przepisy prawa) bezpieczeństwa ucznia w szkole.
Publikacja ta adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli i pedagogów szkolnych, ale w szerokim rozumieniu do ujmowanych całościowo środowisk szkolnych – wszystkich podmiotów edukacji szkolnej (uczniów, nauczycieli i rodziców), organów administracji publicznej realizujących zadania w obszarze edukacji, środowisk akademickich i wszystkich tych osób, którzy pragną bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci i młodzieży w ich podstawowym środowisku wychowawczym, jakie stanowi współczesna szkoła.