Warsztaty dla rodziców dzieci z ADHD
Kotłownia
Rodzice dzieci w wieku 6-12 lat z objawami nadpobudliwości psychoruchowej.
- zdobycie wiedzy na temat ADHD
- rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi zachowaniami
- pomoc w zaakceptowaniu dziecka i oddzieleniu cech dziecka od trudnych zachowań
- tworzenie nowych umiejętności komunikowania się w domu
- wprowadzenie zmian w systemie wychowawczym
- wsparcie od innych rodziców dające poczucie, że nie jest się samem z problemami
- odróżnienie objawów od niepożądanych zachowań
- urealnienie oczekiwań wobec dziecka, poprzez stawianie sobie realnych krótkoterminowych celów oraz dostrzeganie niewielkich pozytywnych zmian w jego zachowaniu
- praca nad przekonaniami rodziców na temat ich samych (dotyczącymi ich kompetencji bycia „dobrym versus złym rodzicem”) oraz na temat dziecka
Warsztaty będą odbywać się od grudnia 2020 do czerwca 2021 w środy w godzinach 9.30 – 12.00
Daty spotkań: 16.12, 20.01, 3.02, 17.02, 3.03, 17.03, 7.04, 21.04, 5.05, 19.05, 2.06, 16.06, 23.06.
Indywidualna konsultacja z rodzicami, poprzedzona kontaktem telefonicznym, tel.12 422 18 58
I spotkanie: Zapoznanie się członków grupy, omówienie zasad, oczekiwań, uporządkowanie wiadomości nt. ADHD
II spotkanie: Zwrócenie uwagi na zachowanie dziecka, a nie jego cechy, omówienie strategii radzenia sobie z objawami („okulary”)
III spotkanie: Omówienie skuteczności dostrzegania pozytywów; techniki skutecznego wydawania poleceń
IV spotkanie: Informacja o tym, jak uczymy się nowych zachowań; czynniki mogące wpływać na zachowanie dziecka; czas zabawy z dzieckiem
V spotkanie: ABC trudnego zachowania. Dokładny opis trudnych zachowań, określanie „celu idealnego” i realnego celu krótkoterminowego
VI spotkanie: ABC trudnych zachowań- kontynuacja. Pochwały, jako ważne narzędzie modyfikujące zachowanie, wprowadzenie pojęcia „pochwały terapeutycznej”
VII spotkanie: Pochwały-cd. Nagrody- omówienie systemu.
VIII spotkanie: Normy i zasady. Opracowanie i wprowadzenie systemu zasad domowych
IX spotkanie: Konsekwencje. Rozróżnienie pomiędzy karą a konsekwencją. Opracowanie zestawu konsekwencji do systemu zasad
X spotkanie: Zachowania skrajnie trudne- omówienie sposobów radzenia sobie z wybuchem agresji impulsywnej. Tworzenie „kodeksu złości”
XI spotkanie: Praca na wzmocnieniach pozytywnych- dodatkowe metody
XII spotkanie: Dziecko nadpobudliwe w szkole – omówienie skutecznych metod współpracy ze szkołą. Podsumowanie warsztatów.