Szanowni Państwo,

Zapraszamy do lektury publikacji  pt. „Bezpieczny uczeń w Krakowie – analiza zasobów środowiskowych w zakresie profilaktyki w szkole”.

Jako że bezpieczeństwo ucznia jest warunkiem koniecznym realizacji prawa dziecka do edukacji, publikacja traktuje szczegółowo o wymiarach bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego ucznia w szkole i odnosi je do kompetencji nauczycieli, wychowawców, pedagogów i dyrektora szkoły i placówki oświatowej, bo wszystkie te podmioty stanowią gwarancję (w oparciu o przepisy prawa) bezpieczeństwa ucznia w szkole.

Publikacja ta adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli i pedagogów szkolnych, ale w szerokim rozumieniu do ujmowanych całościowo środowisk szkolnych – wszystkich podmiotów edukacji szkolnej (uczniów, nauczycieli i rodziców), organów administracji publicznej realizujących zadania w obszarze edukacji, środowisk akademickich i wszystkich tych osób, którzy pragną bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci i młodzieży w ich podstawowym środowisku wychowawczym, jakie stanowi  współczesna szkoła.

Publikacja do pobrania tutaj.