Od maja 2016 r. Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczne „Krakowski Ośrodek Terapii” współpracuje na mocy porozumień z 8 szkołami i placówkami, które zostały objęte wspomaganiem procesowym i problemowym. Są to:
Nazwa szkoły | Adres szkoły | Dyrektor | Animator rozwoju szkoły/ARS | Uwagi |
Technikum Mechaniczne nr16 w Zespole Szkół Mechanicznych nr2 | Ul.Skrzyneckiego 12 | Józef Osuch | Monika Wojdała | Wspomaganie procesowe |
Szkoła Podstawowa nr 157 w ZSO nr 15 | Ul.Rydygiera 20 | Danuta Kohut | Marta Foszcz | Wspomaganie procesowe |
Gimnazjum nr33 w ZSO nr 15 | Ul.Rydygiera 20 | Danuta Kohut | Alina Wcisło | Wspomaganie procesowe |
Gimnazjum nr 29 | Ul.Aleksandry 17 | Wiesław Kiełbasa | Renata Prus | Wspomaganie procesowe |
Szkoła Podstawowa nr 95 | Ul.Wileńska 9 | Elżbieta Poradowska | Anna Hanusiak | Wspomaganie procesowe |
Gimnazjum nr 59 w Zespole Placówek Resocjalizacyjno – Socjoterapeutycznych | Ul.Górka Narodowa 116 | Renata Stańczyk | Ewa Baran | Wspomaganie procesowe |
MłodzieżowyOśrodek Socjoterapii nr 2 w Zespole Placówek Resocjalizacyjno-Socjoterapeutycznych | Ul.Górka Narodowa 116 | Renata Stańczyk | Ewa Baran | Wspomaganie problemowe |
Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Zespole Placówek Resocjalizacyjno-Socjoterapeutycznych. | Ul.Górka Narodowa 116 | Renata Stańczyk | Ewa Baran | Wspomaganie problemowe |
Wspomaganiem jest objętych 8 szkół i placówek w tym jest 6 szkół wśród nich jedna szkoła specjalna dla uczniów z niedostosowaniem społecznym, oraz dwie placówki specjalistyczne Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii i Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy.
W ramach Wspomagania Rozwoju Szkół w Gminie Miejskiej Kraków, każda szkoły czy placówka, która rozpoczęły współpracę z SPPP KOT otrzymują :
- sfinansowanie nie mniej niż 15 godzin szkoleń dla rady pedagogicznej w temacie wynikającym z diagnozy potrzeb rozwojowych oraz w formach uzgodnionych z dyrektorem i nauczycielami,
- sfinansowanie szkoleń dla nauczycieli uczestniczących w pracach sieci współpracy i samokształcenia zorganizowanych przez Poradnię,
- bezpłatne wsparcie doradcy metodycznego zgodnie z jego kompetencjami w rozwiązywaniu bieżących problemów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
- bezpłatne wsparcie psychologów, pedagogów i terapeutów w rozwiązywaniu bieżących problemów zgodnie ze specyfiką poradni.
W ramach realizacji wspomagania w szkołach i placówkach odbyły się już spotkania z Dyrektorami, w części szkół także spotkania z nauczycielami w ramach zespołów diagnostycznych, część spotkań z zespołami diagnostycznymi będzie realizowana jeszcze w czerwcu oraz w sierpniu. Obszary które się wyłaniają w diagnozach i będą objęte wspomaganiem to:
- praca z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze, niezmotywowanym do wysiłku umysłowego,
- podnoszenie kompetencji w komunikacji na linii nauczyciel – uczeń, nauczyciel – rodzic, reagowanie w sytuacjach konfliktowych/ agresji wśród uczniów,
- nowoczesne metody nauczania, poznanie praktycznych zastosowań neurodydaktyki w edukacji,
- Jest także potrzeba wśród nauczycieli poznania i nadawania rozumienia zachowaniom współczesnego nastolatka, w tym zachowań ryzykownych i możliwości konstruktywnego reagowania na takie zachowania, stosowania profilaktyki.