1. Zagadnienia do spotkania z ekspertem sieci współpracy i samokształcenia humanistów.
W trakcie warsztatu diagnostycznego i informacji zawartej w ankietach diagnostycznych wyłonione zostały wyodrębnione dwa obszary nad, który powinniśmy pracować w sieci:
1. Diagnoza zespołu klasowego i każdego ucznia indywidualnie.
2. Organizacja pracy zespołowej, komunikacja i informacja zwrotna.
1.1 Zagadnienia do pierwszego spotkania z ekspertem: czwartek 29 września 2016r
• Diagnoza zespołu klasowego i każdego ucznia indywidualnie. Sposoby poznawania uczniów i ich środowiska –dobre praktyki , „otwieranie uczniów”
• Skuteczne rozwiązywanie konfliktów w zespole, oraz zarządzania konfliktem i wykorzystanie go w pracy zespołowej.
• Uzyskanie wiedzy i umiejętności służących do efektywnej komunikacji i prowadzenia niegocjaci w zespole.
• Ocena uczniów dysfunkcyjnych. Sposoby dopasowania zadań do uczniów z potrzebami edukacyjnymi/ trudnościami nauce/ i zachowaniami.
2. Zagadnienia do spotkania z ekspertem sieci współpracy i samokształcenia wychowaców klas.
W trakcie warsztatu diagnostycznego i informacji zawartej w ankietach diagnostycznych wyłonione zostały wyodrębnione dwa obszary nad, który powinniśmy pracować w sieci:
1. Diagnozowanie sytuacji i procesów wychowawczych w klasie
2. Komunikacja interpersonalna w pracy wychowawcy klasowego
3. Jak być kreatywnym nauczycielem i jak rozwijać kreatywność ucznia?
2.1 Zagadnienia do pierwszego spotkania sieci z ekspertem: wtorek 27 września 2016r.
• Diagnozowanie sytuacji i procesów wychowawczych w klasie.
• Podstawowe regulacje prawne w pracy wychowawcy klasowego.
• Praca nad konkretnymi problemami edukacyjnymi,
• Określenie kierunku oddziaływań wychowawczych w przypadku zachowań niepożądanych. Dobra informacja zwrotna
Ekspertem na tych spotkaniach będzie Pani Małgorzata Cużytek, która ma ogromną wiedzę i doświadczenie w zagadnieniach i problemach, nad którymi pracują nasze sieci. Spotkania będą miały głównie charakter warsztatowy!
3. Zagadnienia do spotkania sieci nauczycieli szkolnictwa specjalnego i integracyjnego
W trakcie warsztatu diagnostycznego wyłonione zostały dwa obszary, nad którymi postanowiliśmy pracować w sieci:
- Efektywne komunikowanie się,
- Metody pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
3.1 Spotkanie z ekspertami
- Spotkanie nauczycieli szkół specjalnych i integracyjnych 28 września 2016 r.
Zapraszamy serdecznie koordynatorzy sieci: Alicja Sikora i Małagorzata Gadomska
Informacje o spotkaniach sieci współpracy i samokształcenia z ekspertem.
1. sieć współpracy i samokształcenia humanistów
Temat: „Diagnoza ucznia i zespołu klasowego oraz rozwiązywanie konfliktów w klasie” zarządzani konfliktem i wykorzystanie go w pracy zespołowej.
Cele: Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie dokonywania diagnozy indywidualnej ucznia z trudnościami w nauce i zachowaniu oraz zespołu klasowego. Poszerzenie wiedzy na temat rozwiązywania konfliktów między uczniami.
Metody pracy: mini – wykład, praca w podgrupach, praca w parach, dyskusja grupowa
2. sieć współpracy i samokształcenia wychowaców klas.
Temat: „Wychowawcza diagnoza i interwencja w przypadku niepożądanych zachowań uczniów”
Cele: Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie diagnozy trudności uczniów i klasy, przeciwdziałania niepożądanym zjawiskom grupowym poprzez adekwatne interweniowanie
Metody pracy: mini – wykład, praca w podgrupach, praca w parach, dyskusja grupowa.
3. sieć nauczycieli szkolnictwa specjalnego i integracyjnego. Spotkanie z ekspertem Radosławem Świergoszem.
Temat: Współpraca z rodzicami w sytuacjach trudnych.
Celem warsztatów było podniesienie kompetencji komunikacyjnych uczestników w kontaktach z tzw. trudnym rodzicem.
Przedstawione treści dotyczyły:
- przyczyn niewłaściwych zachowań rodziców,
- modelu von Thuna – adekwatne do odbiorcy formułowanie komunikatu,
- modelu PBP M. Rosenberga,
- modelu STAGES – udzielanie informacji zwrotnej,
- koła konfliktu Moore’a – konflikty produktywne i nieproduktywne.
Serdecznie dziękujemy wszystkim Nauczycielom i Wychowawcom za bardzo efektywny i twórczy udział w pracy sieci!
koordynatorzy sieci: Alicja Sikora i Małagorzata Gadomska